Bimban's Blogg

Direktlänk till inlägg 28 december 2013

Bullar från Karin's recept

Av Britt-Marie - 28 december 2013 23:41


 Gokväll!
Äntligen blev det bullbak från Karin's recept " Morfars bullar" Så underbart goda blev

dom. Nästa gång blir det dubbel deg och lite större.....eller bara dubbelt så många.

Min nya maskin funkar galant men jag tror man får använda lite mindre mjöl. Cirka 1 dl på

en fullstor deg..Detär bara att prova sig fram tills det blir rätt.

Idag har det varit grundlig dammsugning så ryggen är så trött så det får bli sängen tidigt

idag. Tack säger jag till Karin för ett super recept. Ska ta en tur till killen som drog innan

jag hoppar isäng. En modig kille som ska till Kina. Det är så härligt att läsa hans spontana

blogg. Länk till honom ligger på mina bloggvänner "Reseblogg" Väl värd ett besök.

Natti Natti och Kram

    

 
 
Reseblogg

Reseblogg

29 december 2013 13:29

Tack så jättemycket Britt-Marie! Kul att du gillar den. Din blogg är också fantastisk :)

http://killensomdrog.se

 
Agneta

Agneta

30 december 2013 17:01

Hej, Britt-Marie!
Åh vad bullarna ser frestande goda ut. Nästan så det doftar ända hit ;-)Duktig du är som kan baka så bra.
Hoppas din kropp hämtat sig efter städningen för visst känns det i ryggen. Men så trist att du inte kan sova utan piller! Hjälper det inte med insomningspiller för dom är väl inte så starka? Eller avslappningsövningar. Dom är riktigt sövande.

Tack för vänskapen under året som gått, Bimban!
Önskar dig ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År 2014.
Kram, Agneta

http://www.agnetas.name/agneta14/nyheter.htm

 
Agneta

Agneta

31 december 2013 22:31

Tack goa vännen för SMS :-) Glad blev jag må du tro!
Nu är det snart dags för ett nytt år och som vanligt lär jag väl skriva 2013 några månader framöver...
Kram, Agneta

http://www.agnetas.name/agneta14/nyheter.htm

 
Nilla

Nilla

1 januari 2014 16:53

Gott Nytt år
Kramizz

http://nillaskrypin.blogg.se/

 
Karin

Karin

2 januari 2014 23:17

God Fortsättning!
Så fina de ser ut dina gifflar!
Blev det bra även med äpplemos?
Kramar Karin

http://pixelmojan.se

 
Agneta

Agneta

1 februari 2014 19:17

Hejsan, Britt-Marie!
Hoppas allt är väl med dig? Nu börjar jag undra om de läckra bullarna är uppätna ;-)
Tankar många!
Kramis, Agneta

http://www.agnetas.name/agneta14/nyheter.htm

 
Karin

Karin

23 december 2014 22:31

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR, hoppas allt är bra med dig!
Kramar Karin

http://pixelmojan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie - 27 december 2013 14:19

  Hejsan!Nu är det här året snart slut och ett nytt år börjar. Det har varit ett hyfsat bra år så vi hoppas det fortsätter så. Har provat en vecka att sova utan sömntabletter men det går inte så igår hämtade jag ut nya och har sovit såååååå ...

Av Britt-Marie - 22 december 2013 23:08

  Hejsan!Tittar in och önskar er en God Jul och ett Gott Nytt År. Jag har pulat med min hemsida ett tag så min nacke ger mig en jäkla huvudvärk så skrivandet här får vara ett tag. Ha det gott och var rädda om er. Kramen        ...

Av Britt-Marie - 15 december 2013 07:40

  Godmorgon!Idag var jag uppe med tuppen och sitter i köket med tända ljus. Det är så mysigt när det är mörkt ute. Satt på TV:n och där var det Mandelas begravning i hans hemby. Massor med folk var det där också. En betydelsefull man var han M...

Av Britt-Marie - 13 december 2013 11:10

   Tittar in och önskar er en trevlig Lucia. Var rädda om er och försiktiga med ljusenKram   ...

Av Britt-Marie - 6 december 2013 20:50


      Tittar in och önskar mina vänner en trevlig och lungn adventshelg. Var försiktiga med dom levande ljusen. Och så vill jag förståss visa min födelsedagspresent som gör att jag kan baka igen. Ha det gott och var rädda om er/Kram     ...