Bimban's Blogg

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

Sommaren är äntligen slut......

Av Britt-Marie - 29 oktober 2013 22:30

           

Hejsan!
Äntligen känns det som livet återvänt. Soligt och vackert utan exremvärme Jag tål inte värmen och äntligen

 har jag bestämt mej för att jag inte behöver skämmas för det. Man måste inte vara tacksam för den

extrema värmen som varit i år. Men nu är det över för denna gång och jag hoppas på en lagom

solig och blåsig höst.

I sommar har det varit 4 dop för Kerstins barnbarn. Niklas lilla Melvin och Jenny's Moa  och Malins

lilla Max och sisst ut var Carolin med lilla Nellie.

Här kommer ett kort på barnen oxh ett på barnbarnen

  

   

Visst är dom fina. Kerstin är nog jättestollt och vakar över dom. Och även deras pappa Peter som även

han fick cancer och gick bort den 2 augusti. Samma dag men 29 år mellan som deras dotter Linda 

dog i plötslig spädbarnsdöd.  Livet är bra konstigt ibland och orättvist.
Nu ska jag hoppa isäng för i morgon bitti kommer dom och luftar elementen. Natti natti
Kram Bimban
   

 
 
Karin

Karin

4 november 2013 16:48

Vilka fina kort du bjuder på! Visst är livet orättvist många gånger!
På något sätt tar man sig igenom, även om man aldrig glömmer.
Roligt att höra ifrån dig!
Kramar Karin

http://pixelmojan.se

 
Agneta

Agneta

4 november 2013 23:31

Hejsam, Britt-Marie!
Så jättefina kort och gulliga små barn :-)
Har du många att besöka och "gulla med" och skämma bort.
Orättvist är det såklart att både förlora mamma och pappa men vad göra? Många fina barn och barnbarn för släkten och generna vidare. En tröst i bedrövelsen...

Jag har släktforskat lite via nätet och jösses, förr dog kvinnorna i parti o minut i 30-årsåldern. Ofta i "barnsäng". Maken gifte snabbt om sig och fick nya barn. Även den frun dog och karln gifte om sig en tredje gång och fick ännu fler barn.
Men dom behövde väl en kvinna på torpet som tog hand om alla barn och maken.
I dag tycks vi kräva att vi att vi ska leva länge och vara friska men livet är inte så, för de flesta. Alltid har vi några krämpor som vi kämpar med och när åldern börjar stiga rejält sjunker humöret.
Livets eviga cirkel kan vi inte göra något åt.
Så roligt att höra från dig :-)
Varm kram, Agneta

http://www.agnetas.name/agneta14/nyheter.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie - 28 december 2013 23:41


   Gokväll!Äntligen blev det bullbak från Karin's recept " Morfars bullar" Så underbart goda blev dom. Nästa gång blir det dubbel deg och lite större.....eller bara dubbelt så många. Min nya maskin funkar galant men jag tror man får använda ...

Av Britt-Marie - 27 december 2013 14:19

  Hejsan!Nu är det här året snart slut och ett nytt år börjar. Det har varit ett hyfsat bra år så vi hoppas det fortsätter så. Har provat en vecka att sova utan sömntabletter men det går inte så igår hämtade jag ut nya och har sovit såååååå ...

Av Britt-Marie - 22 december 2013 23:08

  Hejsan!Tittar in och önskar er en God Jul och ett Gott Nytt År. Jag har pulat med min hemsida ett tag så min nacke ger mig en jäkla huvudvärk så skrivandet här får vara ett tag. Ha det gott och var rädda om er. Kramen        ...

Av Britt-Marie - 15 december 2013 07:40

  Godmorgon!Idag var jag uppe med tuppen och sitter i köket med tända ljus. Det är så mysigt när det är mörkt ute. Satt på TV:n och där var det Mandelas begravning i hans hemby. Massor med folk var det där också. En betydelsefull man var han M...

Av Britt-Marie - 13 december 2013 11:10

   Tittar in och önskar er en trevlig Lucia. Var rädda om er och försiktiga med ljusenKram   ...