Bimban's Blogg

Direktlänk till inlägg 4 maj 2013

Snart en månad sen.....

Av Britt-Marie - 4 maj 2013 21:42

 

Hejsan på er!

Tiden bara rinner iväg och det är nästan en månad sen jag skrev här. Nu har våren äntligen

kommit efter mycket om och men. Cykeln är framtagen och några kortare turer har det blivit.

Men helst går jag av nån lustig anledning. Har aldrig gillatdet förr. Beror nog på rullatorn eftersom

jag numera slipper få ont i ryggen. Men ska jag längre sträckor blir cykeln bättre för mina knän.

Dom har blivit nästan helt bra nu. Men jösses vilken tid det tagit.  Men nu känns det bra. Inget ont

som inte har nåt gott med sig. Jag upptäckte att Aleris som finns i vårat centrum har en liten gymsal

med e ndel tränings grejer för äldre personer. Så har dom en ung snygg sjukgymnast som kommer

tisdag och fredag mellan 10-14. Han hjälper till med tips och allt möjligt. Jättemysig är han. Syrran

och jag gick dit en tisdag och jag hittade det jag behövde för att träna mina knän direkt. Massor med

med glada pensionärer var det där och det var länge sen jag hade så roligt och skrattade så mycket.

Man kan faktiskt gå dit och äta helt fantastisk mat för 50 kr också. Där kommer många timmar tillbringas.

Och det lustiga och glädjande är att det är gratis.... Fantastiskt va.
Den 14 April föddes ännu ett syskonbarnbarn. Kerstins Carolin fick en liten tjeja som heter Nellie.
Nu har alla Kerstins barn fått barn. Jag önskar så att hon fått stanna hos oss och fått uppleva alla

sina fina barnbarn. Hon vakar nog över dom alla från sin himmel. Här är lilla Nellie

 

Så lik sin pappa är hon. Så söt den lilla tjejen!

Nedanför ser ni Jenny's Moa som pussar eller äter på Malin's Max. Så fina så är dom

 

Nu får det vara nog för idag. Jag ska lägga in Carolins Blog som hon startat upp igen och min systerdotterdotter

Emelie's nystartade Blogg. Ha det så gott och var rädda om er/Kram Bimban


 
 
Karin

Karin

5 maj 2013 21:51

Man är verkligen inte bortskämd med att något är gratis i dag! Så klart att du ska träna, och ha lite gympa med skrattmusklerna med.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Carro

Carro

8 maj 2013 21:45

Vad roligt att de har sånt gym gratis dessutom :). Skönt knäna blir bättre också :). Ja nu har alla vi syskon fått barn :), mamma hade varit stolt <3. Ja hon är enormt saknad så orättvist att hon inte fick stanna längre:(. Får ta ses snart :). Kram

http://www.nogg.se/carolinjohansson

 
Carro

Carro

19 maj 2013 17:37

Kan tänka mig de=). Tyckte de ja me när man haft syskonbarnen när de blev ledsna kunde man lämna tillbaka dom*hihi*,men nu e de annat=). Ja tyckte de va jobbigt när man flytta hemifrån pga tystnaden =). Ja hon e fin Leah & snäll, tyvärr inte mot andra hundar men hon blir bättre=)ö.. Hälsa hem=). Kramisar

http://www.nogg.se/carolinjohansson

 
Agneta

Agneta

20 maj 2013 01:53

Hejsan, Bimban och tack för goa ord i min gästis!
I dag fyller vår "gamla" nätvän Annette år ifall du missat det...;-)
Åh vad roligt att dina knän mår bättre och vilken lycka med gymet..billigt, trevligt, ögongodis i form av snygg instruktör och god mat dessutom. Kan det bli bättre?

Jag smälter som smör i solsken när jag ser fotot på den nya bäbisen och den lite "äldre" som pussas...hel ljuvligt :-)
Kramen, Agneta

http://www.agnetas.name/agneta14/nyheter.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie - 28 december 2013 23:41


   Gokväll!Äntligen blev det bullbak från Karin's recept " Morfars bullar" Så underbart goda blev dom. Nästa gång blir det dubbel deg och lite större.....eller bara dubbelt så många. Min nya maskin funkar galant men jag tror man får använda ...

Av Britt-Marie - 27 december 2013 14:19

  Hejsan!Nu är det här året snart slut och ett nytt år börjar. Det har varit ett hyfsat bra år så vi hoppas det fortsätter så. Har provat en vecka att sova utan sömntabletter men det går inte så igår hämtade jag ut nya och har sovit såååååå ...

Av Britt-Marie - 22 december 2013 23:08

  Hejsan!Tittar in och önskar er en God Jul och ett Gott Nytt År. Jag har pulat med min hemsida ett tag så min nacke ger mig en jäkla huvudvärk så skrivandet här får vara ett tag. Ha det gott och var rädda om er. Kramen        ...

Av Britt-Marie - 15 december 2013 07:40

  Godmorgon!Idag var jag uppe med tuppen och sitter i köket med tända ljus. Det är så mysigt när det är mörkt ute. Satt på TV:n och där var det Mandelas begravning i hans hemby. Massor med folk var det där också. En betydelsefull man var han M...

Av Britt-Marie - 13 december 2013 11:10

   Tittar in och önskar er en trevlig Lucia. Var rädda om er och försiktiga med ljusenKram   ...