Bimban's Blogg

Direktlänk till inlägg 8 april 2013

Våren snart här......

Av Britt-Marie - 8 april 2013 00:17

 

Hejsan på er!

Mitt i natten blir det som vanligt. Är uppenbarligen piggast då.... Men nu har jag klantat till det med mina
sömnpiller. Jag glömde att receptet måste förnyas. Min käre doktor är ledig tills imorgon. Har varit utan

drygt en vecka och det var nog nyttigt för nu vet jag att jag inte äter dom i onödan. Har inte sovit en

blund på den här veckan. Känner mig som en degklump i huvet. Så imorgon ska jag sova ikapp för en vecka.

Jag har beställt lite linnen och tunna byxor till sommaren. Och äntligen har jag hittat en väska som är

liten , med ett fack och 2 handtag. Här är den

 

Den ska vara brun-grå så den är nog lite mörkare än så här. En liten tuffing väska. 25 bred 24 hög och

12 djup. Jag är sååååå glad.

Jag hoppas ni alla haft en skön påsk. Här var det lungt som vanligt. Jag är inte speciellt social kan man

väl säga. Kan man inte umgås nykter behöver man inte umgås alls.. Men jag trivs med att vara ensam. Jag

går hellre hem till nån och hälsar på och går därifrån när jag vill. Ganska tråkig kan man säga.  Men jag

saknar min lilla Greta kan jag tala om. Hennes lägenhet är såld och ska vara utrymd och städad den sissta

april. Sånt är livet.
Den 16 Mars dog min gamla grannes son Tom. Han var 24 år fyllda veckan innan.  Han var förstånds-

handikappad me troligen den gladaste och lyckligaste personen som funnits på jorden. Han var glad för

det minsta och gjorde alla så glada. Det blir tomt för mestadels hans mamma som varit hans stöd genom

livet. Hela hans familj förstås. Han var en älskad kille var han än drog fram. Sorgligt...

Nu är klockan snart 3 så jag går och lägger mig i sängen och glor på Tv. Kanske tuppar av en stund. Vem vet
Ha det så gott och var rädda om er/Kram

 

 
 
Agneta

Agneta

15 april 2013 23:51

God kväll, Britt-Marie!
Jaha ja, här har du en nattmänniska till. sover gärna halva dan och piggnar till framemot kvällen.
Trevlig väska du köpt, den ser mjuk o go ut.
Hoppas att du fått sova nu när doktorn kommit tillbaka så du fått dina piller.
Må så gott som det går!
Kramen, Agneta

http://www.agnetas.name/agneta14/nyheter.htm

 
Karin

Karin

21 april 2013 17:58

Jättesnygg väska!
Tråkigt när en kär vän går bort, men livets gång, du vet...
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Carro

Carro

4 maj 2013 22:00

Hej moster :). Tänkte försöka blogga lite då och få iaf hihi :). De e Stoffes bror och hans tjej som ska ha en flicka i september :). Får komma hälsa på snart :). Ska prata med chauffören hihi :). Ja nu e mamma glad när alla barnen skaffat barn hihi :). Hälsa Håkan :). Kram från oss

http://www.nogg.se/carolinjohansson

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie - 28 december 2013 23:41


   Gokväll!Äntligen blev det bullbak från Karin's recept " Morfars bullar" Så underbart goda blev dom. Nästa gång blir det dubbel deg och lite större.....eller bara dubbelt så många. Min nya maskin funkar galant men jag tror man får använda ...

Av Britt-Marie - 27 december 2013 14:19

  Hejsan!Nu är det här året snart slut och ett nytt år börjar. Det har varit ett hyfsat bra år så vi hoppas det fortsätter så. Har provat en vecka att sova utan sömntabletter men det går inte så igår hämtade jag ut nya och har sovit såååååå ...

Av Britt-Marie - 22 december 2013 23:08

  Hejsan!Tittar in och önskar er en God Jul och ett Gott Nytt År. Jag har pulat med min hemsida ett tag så min nacke ger mig en jäkla huvudvärk så skrivandet här får vara ett tag. Ha det gott och var rädda om er. Kramen        ...

Av Britt-Marie - 15 december 2013 07:40

  Godmorgon!Idag var jag uppe med tuppen och sitter i köket med tända ljus. Det är så mysigt när det är mörkt ute. Satt på TV:n och där var det Mandelas begravning i hans hemby. Massor med folk var det där också. En betydelsefull man var han M...

Av Britt-Marie - 13 december 2013 11:10

   Tittar in och önskar er en trevlig Lucia. Var rädda om er och försiktiga med ljusenKram   ...