Bimban's Blogg

Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Nu är jag less på vintern......

Av Britt-Marie - 14 mars 2013 00:43

Hej på er mitt i natten!

Jag är så trött på snön nu. Man tappar lusten att göra nånting.Det var nästan barmark överallt och

solen sken i flera dagar. Mina knän börjar bli bättre  så jag sågfram emot lite längre promenader.

Men ack vadjag bedrog mej. Det har snöat sen igår natt. Dom plogade vid 16-tiden och sen dess har

det kommit 1 decimeter till. Inte ens ungarna tycker det är kul längre. GNÄÄÄÄLLLLLL. Färgigt

Kolla min syster Yvonne i Stockholm..Det är deras försrsta lunch utanför huset i år. Hon ser inte

allför glad ut. Vet inte om det är maten eller det det hon hör i öronen. Här ser ni henne

 

Dom gick in ganska snabbt igen  Nästa kort är mitt sissta möte med lillasyster  Kerstin.

Jag saknar henne så fruktansvärt mycket. Hon var min trygghet i världen

Vi var samlade hos Jenny och åt middag och pratade. Barnbarnen lekte och var glada. Kerstin älskade

att ha alla ungarna springande omkring sig och vi hade en underbar dag tillsammans. Vår sissta    

I morron är det tvättstugan så det är väl bäst att hoppa isäng. Hadet gott och var rädda om er

 Kramis

 

 
 
Karin

Karin

17 mars 2013 16:53

Det har verkligen varit en lång och kall vinter. I Skåne väntas snöstorm tisd och onsd. Man får hoppas att meterologerna har fel!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Karin

Karin

17 mars 2013 21:44

Skriv ett mail till mig, karinevby€gmail.com jag har tappat bort din adress. Vill bara meddela dig en sak.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Agneta

Agneta

22 mars 2013 18:07

Hejsan, Britt-Marie!
Ack ja, du är inte ensam om att börja bli trött på detta eviga snöande för att inte tala om de isande hårda och kalla vindarna. Mår inte kroppen/knoppen så bra alls.
Så fina foton du visar på dina systrar och förstår att saknaden är stor efter din lillasyrra.
Nu är det snart påsk men inte verkar det bli vårväder då heller så det är väl bara till att ägna sig åt aktiviteter inomhus. Går ju bra det med.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram, Agneta

http://www.agnetas.name/agneta14/nyheter.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie - 28 december 2013 23:41


   Gokväll!Äntligen blev det bullbak från Karin's recept " Morfars bullar" Så underbart goda blev dom. Nästa gång blir det dubbel deg och lite större.....eller bara dubbelt så många. Min nya maskin funkar galant men jag tror man får använda ...

Av Britt-Marie - 27 december 2013 14:19

  Hejsan!Nu är det här året snart slut och ett nytt år börjar. Det har varit ett hyfsat bra år så vi hoppas det fortsätter så. Har provat en vecka att sova utan sömntabletter men det går inte så igår hämtade jag ut nya och har sovit såååååå ...

Av Britt-Marie - 22 december 2013 23:08

  Hejsan!Tittar in och önskar er en God Jul och ett Gott Nytt År. Jag har pulat med min hemsida ett tag så min nacke ger mig en jäkla huvudvärk så skrivandet här får vara ett tag. Ha det gott och var rädda om er. Kramen        ...

Av Britt-Marie - 15 december 2013 07:40

  Godmorgon!Idag var jag uppe med tuppen och sitter i köket med tända ljus. Det är så mysigt när det är mörkt ute. Satt på TV:n och där var det Mandelas begravning i hans hemby. Massor med folk var det där också. En betydelsefull man var han M...

Av Britt-Marie - 13 december 2013 11:10

   Tittar in och önskar er en trevlig Lucia. Var rädda om er och försiktiga med ljusenKram   ...