Bimban's Blogg

Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

God Fortsättning på 2013

Av Britt-Marie - 4 januari 2013 10:59

Hejsan!
Så var det nytt år och jag hoppas det ger lite nya krafter. Mitt knä blir bara bättre och jag
har tagit några sköna promenader. Inte så långa som förut men det kommer fram på våren.
Tilda börjar längta ut nu också men jag tror det blir mer snö och de gillas inte av Tilda. Hon
får tåla sig lite till. Det är ju rena isbanor ute och man får gå på gatan bland alla bilar. Inte kul.

Just nu jagar katterna fåglar. Tintin i fönstret och Tilda på balkongen. Det är så kul att titta
på dom.

I gårkväll hade jag skrivit massor här men av nån anledning så försvann det innan jag han spara.

Det var längesen det hände förra gången men lika surt ändå. Tryckte väl på fel knapp eller nåt.

Nu har jag hittat PSP 12 Ultimate som fungerar på 64 bitars W7. Jag vart tvungen att köpa PSP 3

till och vart såååååå besviken. Många grejer var försämrade i det nya programmet.Jag hade ingen

lust att betala för en uppdatering av ett program jag redan köpt så jag efterlyste nån som hade

PSP12 Ultimate ville byta till PSP3. Och det fanns det. Hon kommer använda båda programmen

eftersom det fanns mycket bra i det nya också som hon gillade. Men jag håller mej till det äldre

programmet och är överlycklig. Måste införskaffa en dator också innan alla är fulla med W8.  Jag

har en stationär stående här som jag ska hjälpa en kompis med. Det var inte ett dugg roligt. Jag

brukar gilla utmaningar och kunna pilla fram lösningar men W8 var inte ens kul. Nej det vill jag inte

ha nån. Det får bli en bärbar 17.3 tums med W7.

Nu skiner solen så jag bestämde mej för en tur med Tilda. Ha det gott och var rädda om er/Kram

    

 
 
Agneta

Agneta

4 januari 2013 17:19

Hej!
Har du bytt tillbaka igen? Jag hade lagt in den nya adressen till nya bloggen, men hittade bara ett gammalt inlägg där av dig.

Nu har jag i alla fall bytt tillbaka till denna bloggadressen i min länklista på min dagboksida.

Roligt att ditt knä är bättre och att gå ut med en hund är ju ett trevligt sällskap dessutom.
Fina foton av gosedjuren och katten är så söt sååå :-)
God fortsättning! Kram,Agneta

http://www.agnetas.name/agneta14/nyheter.htm

 
Karin

Karin

5 januari 2013 11:57

Tillbaka till bloggplatsen:-))) Jag ändrar!
Ang stegräknare, så behöver du inte ställa in något, om du inte ska titta efter km, kalorier od. Den ska fungera, om där är batteri i. Ibland får man gå 10-15 steg innan den kommer igång. Min har jag i byxlinningen, men jag gillar de som ligger i fickan.
Kram!
Karin

http://pixelmojan.se

 
Agneta

Agneta

5 januari 2013 18:51

Hej, Britt-Marie!

Funderade över vad du skriver om PSP och inser att jag har kvar mitt gamla PSP 5 +6 som jag mest använder numer till att redigera foton i samt göra några små ikoner till gästböcker. Förr hade jag flera sidor med grafik men numer vill ju de flesta ha bloggar med de mallar som erbjuds.
Klart att du ska ha en väldigt ljusgrön bakgrund om du vill det, som Helena på Graphic Garden har, men då är det svart text som gäller. Lätt att läsa för alla. Vill man förstora texten där så flyter den inte ut utanför ramen som den gör här i IE9 men inte i Firefox.

Är så förbaskat trött på hur hemsidor/bloggar visas i Explorer 9 resp. Firefox. Jag använder alltid IE9 men inser att vissa sidor ser bättre och annorlunda ut i Firefox.
Denna sidan är perfekt för Firefox men inte för IE9 om man vill förstora texten som jag gör till minst 125%. Då flyter den ut i högersidan och hamnar på din fina bakgrund.

Nu har jag kämpat som en galning för att min hemsida ska synas i båda webbläsarna men inte blir det som jag vill ha det i alla fall. Mitt gamla FP Editor uppför sig inte som det ska :-( Är väl inte kompatibelt med något i min dator.
Nåja, nu får det vara för det finns annat att syssla med.

Har läst om att WIN8 har mängder med fel och är eländig så det gäller att behålla 7:an eller Vista som jag har.

Attans så dom ställer till det för oss och det grämer mig att man inte kan få tag på FP Editor 12.
Oavsett hur vi gör så försvinner ju till slut vissa versioner av WIN och då måste vi ändå uppdatera till nya...Grrr!

Tack för besöket och raderna i min gästis :-)
Har just uppdaterat mina nyheter med ett gammalt tips om tulpaner.

I kväll tittar jag på Stjärnorna på slottet i brist på annat men det blir säkert roligt för denna gången är det ju ett glatt gäng.

Ber flyttar in som jag gillade så bra försvinner och hon flyttar till kanal 5 med något annat program.

Ha det så gott det går! Kramen, Agneta

http://www.agnetas.name/agneta14/nyheter.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie - 28 december 2013 23:41


   Gokväll!Äntligen blev det bullbak från Karin's recept " Morfars bullar" Så underbart goda blev dom. Nästa gång blir det dubbel deg och lite större.....eller bara dubbelt så många. Min nya maskin funkar galant men jag tror man får använda ...

Av Britt-Marie - 27 december 2013 14:19

  Hejsan!Nu är det här året snart slut och ett nytt år börjar. Det har varit ett hyfsat bra år så vi hoppas det fortsätter så. Har provat en vecka att sova utan sömntabletter men det går inte så igår hämtade jag ut nya och har sovit såååååå ...

Av Britt-Marie - 22 december 2013 23:08

  Hejsan!Tittar in och önskar er en God Jul och ett Gott Nytt År. Jag har pulat med min hemsida ett tag så min nacke ger mig en jäkla huvudvärk så skrivandet här får vara ett tag. Ha det gott och var rädda om er. Kramen        ...

Av Britt-Marie - 15 december 2013 07:40

  Godmorgon!Idag var jag uppe med tuppen och sitter i köket med tända ljus. Det är så mysigt när det är mörkt ute. Satt på TV:n och där var det Mandelas begravning i hans hemby. Massor med folk var det där också. En betydelsefull man var han M...

Av Britt-Marie - 13 december 2013 11:10

   Tittar in och önskar er en trevlig Lucia. Var rädda om er och försiktiga med ljusenKram   ...